Subject: Võimalus edastada tagasiside elektrituruseaduse (ELTS) muutmise ettepanekutele
From: "Eleringi Kliendihaldur" <[email-masked]>
To: "Mirjam Pihlak" <[email-masked]>
Date: Fri, 23 May 2025 16:48:07 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastan Eleringi liitumiste- ja võrguteenuse nõukoja liikmetele 
Kliimaministeeriumi teavituse.

Lugupidamisega

Mirjam Pihlak

Mirjam Pihlak

Võrguteenuste juht | Grid Services Unit Manager

+372 5664 8889

+372 715 1309

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Elering AS

Kadaka tee 42, 12915 Tallinn

 <https://www.elering.ee> www.elering.ee

 <https://twitter.com/EleringAS> Twitter

 <https://www.linkedin.com/company/eleringofficial/> LinkedIn

 <https://www.facebook.com/Elering-2157652587608490> Facebook

See e-kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet, mis on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks. Kui saite selle e-kirja eksituse tõttu, palun 
teavitage saatjat ja kustutage teade kohe ja lõplikult oma süsteemist.

This e-mail may contain confidential information. If you are not the 
intended recipient or have received this e-mail in error please notify the 
sender immediately and destroy this e-mail.

Said selle kirja, kuna Eleringi õigustatud huviks on jagada oma klientide ja 
partneritega elektrivõrgu liitumisprotsessides ning võrguteenuse osutamisel 
planeeritavatest muutustest informatiivset teavet. Juhul, kui Sa ei soovi 
rohkem Eleringilt antud infot saada ja soovid listist lahkuda, palun saada 
vastav kiri  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

-------------------------------

Tere!

Kliimaministeerium (KLiM) on koostanud elektrituruseaduse (ELTS) muutmise 
ettepanekud (kirja lisas), millele palub turuosaliste tagasisidet 10 päeva 
jooksul (või palun andke teada oma ajapikenduse soovist). Võimalusel 
liidetakse seadusemuudatused juba käimasoleva elektrituru direktiivi 
ülevõtmise menetlusega.

Esimene muudatusettepanekutest on seotud õigusselguse loomisega – äsja 
seadusena vastu võetud ELTS näeb ette lepingulise tootmisvõimsuse puhul 95% 
saavutamise nõude selleks, et alakasutustasu ei rakenduks, aga KLiM soovib 
lisada täpsustuse, et see nõue kehtib nii võrgu- kui liitumislepingutele, 
mis praegu väga hästi seaduse sõnastusest välja ei tule.

Teine muudatusettepanek on seotud liitumistaotluses toodud tehnoloogia 
muutmise piirangu täiendava leevendamisega. Dokumendis on toodud kaks 
alternatiivi, mille vahel arendajal oleks võimalik valida: üks, kus 
tehnoloogiat võib tuuleks muuta juhul kui selle seadmega vähempakkumisel ei 
osale ning siis ei tuleks maksta ka liitumistasude erinevust. Teine 
alternatiiv on, et maksta liitumiskulude erinevus, aga siis oleks tootja 
vaba selle seadmega ka vähempakkumisel osalema.

Praegu on kogu tehnoloogia muutmise lubamise ettepanek üles ehitatud ainult 
tuuleks muutmisele, sest ühegi muu tehnoloogia puhul seda probleemi KLiM 
andmetel ei eksisteeri(nud).

Küsimuste korral palun võtke ühendust.

Lugupidavalt

Liis Kilk

Thérèse Liis Kilk

Energiavõrkude ekspert | Energeetikaosakond
+372 6256 493 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee